Kumpi päättää?

Taisin joskus ennen vauvaa julistaa kuinka vauva kyllä kulkee minne vain silloin kun minä haluan. Vähänpä omasta heikkoudestani tiesin. Nyt kun on pari päivää vauvaa valvottanut erilaisilla menoilla ja kahvin juonnilla sitä kummasti haluaa jossain kohtaa antaa vauvalle mahdollisuuden ottaa ohjat käsiinsä. Siis antaa vauvalle aikaa nukkua rauhassa.

Tänään olen mietitnyt onko se syy jäädä kotiin, että lapseni ei ole nukkunut pariin päivään kunnolla, että jos hän nyt saisi nukuttua ilman katkoksia niin varmaan kaikilla olisi mukavampaa. Pitäisikö minun osata ottaa vauva mukaan milloin vain mihin vain kuten olen uhonnut vai mennä ennemmin sen rauhallisemman tahdin mukaan, jolloin suurin osa ajasta vietetään rauhaksiin kotona.

 2015-04-08-12

Tänään tein jotain mitä en uskonut ikinä tekeväni. Peruin kahvitreffit. Onneksi paikalle oli menossa useampi äiti lapsineen eli ketään ei jäänyt ilman paljon kaipaamaansa seuraa… Paitsi minä, mutta toisaalta onhan mulla seurana maailman paras tyyppi kunhan hän vain herää päiväuniltaan.

Kumman mielen mukaan sinä olisit mennyt?

Leave a Reply

