Viikon aikana…

…olen ihastellut puiden valkoisia kukkia.

IMG_5542 …olen ymmärtänyt mistä äiti-ihmisten yliluonnollinen kyky tehdä kaikkea mahdollista kumpuaa. Itsellä tosin meni hirmuisesti aikaa pelkkään ihmettelyyn.
…edellisen kohdan myötä missasin myös auringonpimennyksen. Huomasin kyllä pimeyden.
…olen kantanut huolta tavallisen iltavatsavaivaitkun vuoksi, koska en ole osannut auttaa.
…olen näyttänyt rintani useammalle ihmiselle kuin olisin ikinä voinut kuvitella.
…en ole kuitenkaan nolostunut tästä kertaakaan.IMG_5570 …olen nauttinut rauhallisesta lounashetkestä kun ikkunan takana näkyvät varjot ovat olleet mielenkiintoisinta ikinä ja kaikki on muutenkin hyvin.
…olen pohtinut käsitettä Bad mother ja kuinka hölmöistä syistä sitä itseään ruoskii. Kun kuitenkin oman lapsen ja perheen parasta ajattelee ihan koko ajan. Ja miten sitten toisten äitien kanssa jutellessa huomaa, että samat ihmetykset ja tunteet ovat kaikilla. Enemmän avoimmuutta ja rehellistä puhetta ystävät!
…olen pitänyt pientä niin paljon lähelläni, että sohvaan on painunut takapuoleni kuva. En tiedä koska maltan laskea hänet sylistäni…pitääkö edes malttaa?
…olen tuntenut suurta onnea kun lapsi nukkuu onnellisena ja nostaa vielä suupieliään unissaan hymyyn.
…olen ollut kiitollinen kohtaamistani ihmisistä.
…olen tuntenut huonoa omaatuntoa kun öisten syöttöjen aikana pienen itkiessä lohduttomasti olen ärsyyntynyt pienistä huitovista käsistä, joiden takaa ei näe mihin päin rintaa tuuppaa ja joiden kanssa joutuu kilpilemaan kumpi ehtii suuhun ensin…rinta vai nyrkki.
…olen vuodattanut hormonikyyneleitä milloin mistäkin syystä…lähes kaikesta.
…olen nauttinut elämästäni. Aamuisista syöttöhetkistä, joiden jälkeen pieni vielä käpertyy unille ja pääsen juomaan oman kuppini teetä ihan rauhassa. Hetkistä, jolloin isä sanoo, että hän vaihtaa vaipan, tuudittaa lapsen uneen, lohduttaa, ottaa syliinsä ihan muuten vaan… Vaunulenkeistä, sohvan nurkassa vietetyistä tunneista pieni sylissä, pienestä tuhisijasta kainalossa öisessä valossa…lyhyesti sanottuna jokaisesta hetkestä.

Leave a Reply

